Odpowiedzi

2010-02-24T09:32:41+01:00
X-2/2x+3=3/4 mnożymy na skos
4(x-2)=3(2x+3)
4x-8=6x+9
4x-6x=9+8
-2x=17 obie strony dzielimy przez -2
x=-8,5

1-x/2x+1=x+1/3-2x mnożymy na skos
(1-x)(3-2x)=(2x+1)(x+1)
3-2x-3x+2x²=2x²+2x+x+1
-2x-3x+2x²-2x²-2x-x=1-3
-8x=-2 obie strony dzielimy przez -8
x=1/4

b i d sa nieczytelnie napisane, w b dwa znaki = a w d określ liczniki i mianowniki za znakiem =
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T09:48:28+01:00
A)x-2/2x+3=3/4
4(x-2) = 3 (2x+3)
4x-8 = 6x+9
-2x = 17 / :(-2)
x = -8 ½

b)(x+3)²-(x-2)(x-2)/3+3(2-x)/4=5/12 /*12
12* (x²+6x+9) -4 (x²-2x-2x+4) +4*3 (2-x) =5
12x²+72x+ 108 - 4x²+8x+8x-16+ 24- 12x=5
8x² + 76x +111= 0

c)1-x/2x+1=x+1/3-2x
(1-x)(3-2x)= (2x+1)(x+1)
3-2x-3x+2x² = 2x²+2x+x+1
-2x-3x-2x-x = 1-3
-8x = -2 / :(-8)
x = ²/₈
x= ¼

d)0,3(x+3)²-(x+2)²/5=2x-3/2+(x-3)(x+2)/10 / *10
10*0,3 (x²+6x+9) - 2 * (x²+4x+4) = 5 * (2x-3) + (x-3)(x+2)
3x²+18x+27 - 2x²-8x-8 = 10x-15 + x²+2x-3x-6
18x-8x-10x -2x+3x = -15-6-27+8
x = -40
1 5 1