Mirka przygotowała sałatkę, łącząc ogórki, paprykę i marchew w stosunku 10:3:2. W którym wierszu tabelki podano prawidłową masę [kg] produktów użytych przez Mirkę, jeśli łącznie ważyły one 3,75 kg?

a oto tabelka:

Ogórki Papryka Marchew
A 2 0,6 0,4
B 2 1,35 0,4
C 2,4 0,75 0,6
D 2,5 0,75 0,5

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-24T10:12:22+01:00
Stosunek był 10:3:2, czyli w sumie było 15 "części"
3,75 : 15=0,25

0,25×10=2,5- ogórki
3×0,25=0,75- papryka
2×0,25=0,5- marchew

Czyli prawidłowa jest odpowiedź D.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T10:15:16+01:00
A 2 0,6 0,4
B 2 1,35 0,4
C 2,4 0,75 0,6
D 2,5 0,75 0,5

Stosunek warzyw 10:3:2
Suma części - 10 + 3 + 2 = 15
waga produktów 3,75

(10 * 3,75) : 15 = 37,5 : 15 = 2,5
(3 * 3,75) : 15 = 11,25 : 15 = 0,75
(2 * 3,75) : 15 = 7,5 : 15 = 0,5

Mirka użyła produktów wg przykładu D


7 4 7