Dam Najlepsze:)
Zad.1.
Oblicz ciśnienie panujące na dnie jeziora o głębokości 100m.Gęstość wody wynosi 1000kg/m3,ciśnienie atmosferyczne ok.1000hPa.
Zad.2.
Oblicz jakie musi być ciśnienie wody w rurach wodociągowych aby woda dopłynęła do 10 piętra budynku (tj.na wysokość około 30 metrów).
Gęstość wody wynosi 1000 kg/m sześcienny , ciśnienie atmosferyczne około 1000 hPa.

3

Odpowiedzi

2010-02-24T11:01:54+01:00
Zad.1
p=1000kg/m^3 * 10 N/kg * 60m
p=600000N/m^2= 600000Pa
= 0,6MPa
zad.2
Dane:
h=30m
δ=1000kg/m³
g=10N/kg
Szukane:
p=?
p=g*δ*h
Rozwiązanie:
p=10N/kg*1000kg/m³*30m=300000Pa
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T11:12:09+01:00
Witaj
1/
dane h=100m, d=1000kg/m3, po=1000hPa, g=10m/s2=10N/kg
szukane p
p = po + ph........ciśnienie hydrostatyczne ph = dgh
p = po + dgh = 1000hPa + 1000kg/m3*10N/kg*100m = 1000hPa + 10 000hPa =
p = 11 000hPa

2/
dane h=30m, d=1000kg/m3, po=1000hPa, g=10m/s2=10N/kg,
szukane p
p > dgh = 1000kg/m3*10N/kg*30m = 300 000 Pa = 3000 hPa
p > 3000 hPa

.......................pozdrawiam
2010-02-24T14:46:05+01:00
Zad.2
Dane:
h=30m
δ=1000kg/m³
g=10N/kg
Szukane:
p=?
p=g*δ*h
Rozwiązanie:
p=10N/kg*1000kg/m³*30m=300000Pa
4 4 4