Odpowiedzi

2010-02-24T11:48:18+01:00
Dane
m - masa = 100 kg
h - wysokość = 2 m
g - przyspieszenie grawitacyjne = 9,81 m/s²
szukane
Ep - energia potencjalna
Ep = mgh = 100 razy 9,81 razy 2 = 1962 Nm = 1962 J
odp
Ep = 1962 J
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T11:49:55+01:00
Dane:
m= 100 kg
h= 2m
g=10 N/kg to jest to samo co 10m/s² ( przyjęłam tak jak do rozwiązywania zadań)

Szukane:
Ep=?


Ep= m*g*h

Ep= 100kg* 10 N/kg * 2m= 2000J = 2kJ

Odp.Energia potencjalna wynosi 2000J(2kJ)