Odpowiedzi

2010-02-24T12:37:36+01:00
H=90-Ф+23 stopnie 27min
Ф-54stopnie 50 minut N
h=90-54 50+23 stopnie 27 minut
h=35 stopni 10 minut +23 stopnie 27 minut= 58 stopni 37 minut
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T13:46:37+01:00
H=90st-szerokość miejsca+23 st. 27min (dlatego że Słońce tego dnia góruje na zwrotniku Raka)
h= 90- 54st 50' + 23st27'
h=35st10' +23st 27' = 58st 37'

Słownie (dla 22 VI):
Od 90 st odejmujesz szerokość geogr. danego miejsca i dodajesz 23st 27' (Zw. Raka). Po wykonaniu tych działań wychodzi Ci jaka jest wysokość Słońca.

Pozdrawiam
1 5 1