1) Oblicz ile gramów substancji należy rozpuścić w 180 g roztworu , aby otrzymać roztwór 10-procentowy ?

2) Oblicz ile gramów substancji znajduje się w :

* 200 g roztworu o stężeniu 12 %

* 100 g roztworu o stężeniu 5 %

3) Oblicz ile gramów substancji znajduje się w :

* 30 cm sześciennych roztworu o stężeniu 12 % i gęstości 1,5 g / cm sześcienny

* 45 cm sześciennych roztworu o stężeniu 25 % i gęstości 0,8 g /cm sześcienny

Z góry dzienks ; )

3

Odpowiedzi

2010-02-24T12:00:56+01:00
1.
180 g - 90 %
x - 10 %
x = 20 g

2.
a)
200 g - 100 %
x - 12 %
x = 24 g
b)
100 g -100 %
x - 5 %
x = 5 g

3.
a)
1 cm³ - 1,5 g
30 cm³ - x
x = 45 g

45 g - 100 %
x - 12 %
x = 5,4 g

b)
1 cm³ - 0,8 g
45 cm³ - x
x = 36 g

36 g - 100 %
x - 25 %
x = 9 g
2010-02-24T12:07:08+01:00
1) Oblicz ile gramów substancji należy rozpuścić w 180 g roztworu , aby otrzymać roztwór 10-procentowy ?
ms=18g

2) Oblicz ile gramów substancji znajduje się w :

* 200 g roztworu o stężeniu 12 %
x=12*200/100=24
* 100 g roztworu o stężeniu 5 %
5*100/100=5g

3) Oblicz ile gramów substancji znajduje się w :

* 30 cm sześciennych roztworu o stężeniu 12 % i gęstości 1,5 g / cm sześcienny

m=1,5*30=45g
ms=45*12/100=5,4g

* 45 cm sześciennych roztworu o stężeniu 25 % i gęstości 0,8 g /cm sześcienny

mr=36
ms=36*25/100=9g
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T12:10:50+01:00
1)
Dane:
mrtw= 180g
Cp= 10%
Szukane
ms=?
/ - jako kreska ułamkowa
180grtw/ xgs= 100grtw/10gs
180*10= x*100
1800=100x
x= 1800/100 = 18g

2)
a)
Dane:
mrtw= 200g
Cp= 12%
Szukane
ms=?
/ - jako kreska ułamkowa
200grtw/ xgs= 100grtw/12gs
200*12=x*100
2400=100x
x=2400/100 = 24g

b)
Dane:
mrtw= 100g
Cp= 5%
Szukane
ms=?
/ - jako kreska ułamkowa
100grtw/ xgs= 100grtw/5gs
100*5*12=x*100
500=100x
x=500/100 = 5g

3)
a)
Dane:
Cp=12%
d= 30cm³
V=1,5 g/cm³
Szukane
ms=?

mrtw= d*V= 30cm³*1,5 g/cm³= 45g
mrtw= 45g

/ - jako kreska ułamkowa
45grtw/ xgs= 100grtw/12gs
45*12=x*100
540=100x
x=540/100 = 5,4 g

b)
Dane:
Cp=25%
d=45cm³
V=0,8 g/cm³
Szukane
ms=?

mrtw= d*V=45cm³*0,8 g/cm³ = 36g
mrtw= 36g

/ - jako kreska ułamkowa
36grtw/ xgs= 100grtw/25gs
36*25=x*100
900=100x
x=900/100 = 9g
2 5 2