Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T11:55:59+01:00
CH₂=CH₂ + Br₂ = BrCH₂-CH₂Br

22,4 dm³ - 1 mol
1 dm³ - x
x = 0,0446 mola - tyle bromu może przereagować z etenem

1 mol Br₂ - 160 g
x - 2 g
x = 0,0125 mola

0,0446 > 0,0125 - nadmiar etenu; odpowiedź: woda bromow odbarwi się całkowicie
2010-02-24T12:01:59+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
CH2=CH2 + Br2-----CH2(Br)-CH2(Br)
22,4dm3 etenu----------2*80g bromu
1dm3 etenu-------------xg bromu
x=160/22,4
x=2,67g bromu
WODA BROMOWA odbarwi się całkowicie
2010-02-24T12:03:49+01:00
Witaj
1mol etenu................22,4dm3
x.............................1dm3
----------------------------------------
x = 1mol/22,4 = 0,045 mola etenu

1mol Br2......................160g
y................................2g
--------------------------------------
y = 2mole/160 = 0,013 mola Br2

C2H4 + Br2--------->C2H4Br2
1mol 1mol

Tak, odbarwi się całkowicie ponieważ eten jest w nadmiarze.