Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T12:04:24+01:00
Stany Zjednoczone zostały tak podzielone ze względu na poziom opadów. W rozkładzie i wielkości opadów zaznacza się podział kraju na suchą część zachodnią oraz wilgotną — wschodnią i północno-zachodnią.
Najwyższe opady występują w G.Nadbrzeżnych. Najniższe opady występują w Kordylierach (pustynia Mojave).
Sytuacja suchości na zachodzie podyktowana jest również tym, że głównie na zachodzie kraju występują góry.
Klimat we wschodniej części Stanów jest umiarkowany, zaś w zachodniej suchy.
1 4 1
2010-02-24T12:08:43+01:00
Ze względu na różnicę opadów ;)
1 1 1
2010-02-24T14:46:37+01:00
Przyczyną są oczywiście opady. Dokładniej: Na zachodnim wybrzeżu są wysokie góry, które uniemożliwiają przepływ mas powietrza oceanicznego.
Poza tym wschodnie wybrzeże opływają ciepłe prądy.
1 4 1