Odpowiedzi

2010-02-24T12:20:26+01:00
R-promień podstawy
h=2r - wysokosc walca
Ob przekroju walca=2r+2r+h+h=32cm
Ob=4r+2r+2r=32cm
8r=32cm
r=4cm
h=8cm

V=pi*r kwadrat * h
V=3,14*16cm kwadratowych*8cm
V=401,92cm sześcienne

P=2*pole podstawy+pole powierzchni bocznej
P=2*pi*r kwadrat)+(2*pi*r*h)
P=2*3,14*16cm kwadratowych)+(2*3,14*4cm*8cm)
P=100,48cm kwadratowych + 200,96cm kwadratowych
P=301,44cm kwadratowe
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T12:41:11+01:00
A - długość przekroju = średnica podstawy walca = 2r
b - szerokość przekroju = wysokość walca
2(a + b) = 32 cm
a + b = 16 cm
a = 2r
r = a/2
b = 2r = a/2 razy 2 = a
a + a = 16
2a = 16
a = 8 cm
r = a/2 = 8/2 = 4 cm
h = a = 8 cm
Pp - pole podstawy = πr² = π4² = 16π cm²
obwód podstawy = 2πr = 2π4 = 8π cm
Pb - pole powierzchni bocznej = 8π razy a = 8π8 = 64π cm²
Pc - pole powierzchni całkowitej = 2Pp + Pb = 2 razy 16π + 64π =
= 32π + 64π = 96π cm²
V - objętość walca = Pph = 16π razy 8 = 128π cm³
odp
Pc = 96π cm² , V = 128π cm³