POTRZEBNE NA WCZORAJ!!!
Przystanek autobusowy znajduje się przy prostąkątnym skwerze(zob.rysunek) . Niektórzy pasarzerowie skracają sobie drogę do przystanku, niszcząc przy tym trawnik. Załóżmy, że osoba spiesząca się do autobusu biegnie z prędkością 8km/h ( ok.2,2m/s). Ile czasu zaoszczędzi, wybierając drogę przez trawnik???

Prosze o szybką odpowiedź...
Daje naj!!!
Jak nie wiesz, to nie pisz!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T12:09:31+01:00
Z twierdzenia pitagorasa obliczam długość drogi "na skróty":

C = √12²+10² = 15,62 m

biegając naokoło trwa to:
(12+10) ÷ 2,2 = 10 s
bieg "na skróty":
15,62 ÷ 2,2 = 7,1 s

zatem zaoszczędzi się:

10 - 7,1 = 2,9 s
2010-02-24T14:33:53+01:00
Możemy to zrobić ze sławnym Pitagorasem :)

C = √12²+10² = 15,62 m

bieg na około : (12+10) ÷ 2,2 = 10 s
bieg skrótem : 15,62 ÷ 2,2 = 7,1 s

10 - 7,1 = 2,9 s

Odp. Zaoszczędzimy 2,9 s. :)
2010-02-24T15:56:55+01:00
Z twierdzenia Pitagorasa:
C = √12²+10² = 15,62 m

bieg dookoła
(12+10) ÷ 2,2 = 10s
bieg na skróty
15,62 ÷ 2,2 = 7,1s

10 - 7,1 = 2,9s.
Odp:Zaoszczędzimy 2,9 s.
Proszę;))