Odpowiedzi

2010-02-24T12:17:04+01:00
197m²-(14m×9,5m)=197m²-133m=64m²
:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T12:19:18+01:00
14 m × 9,5 m = 133 m²

197 m² - 133 m² = 64 m² - powierzchnia żagla kwadratowego

√64 m² = 8 m - długość boku kwadratu
1 5 1
2010-02-24T12:22:08+01:00
Powierzchnia żaglu prostokątnego:
P=a×b
P=14×9,5
P=133m kwadratowe

Powierzchnia żaglu kwadratowego:
197-133=64
Powierzchnia jest równa iloczynowi dwóch boków. Należy więc wyciągnąć z niej pierwiastek.
√64=8

Odp. Długość boku kwadratowego żagla wynosi 8 metrów.

;))