Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T13:02:35+01:00
Najwyższy szczyt - Mount Everest
powierzchnia - 44,4mln km2
najniższa i najwyższa tempetarura - -40/+35
depresja -Synaj
rzeki - Jangcy , Irysz
jezioro - Bajkał
góry - Himalaje
2 1 2
2010-02-24T13:10:51+01:00
Najwyższy szczyt: Mount Everest (Czomolungma) - 8 850 m n.p.m.
najniższa temp: -71 stopni C
najwyższa temp: 53,7 stopni C
powierzchnia: 44,5 mln km²
depresja: największa depresja - Morze Martwe ~398–408 m p.p.m.
najdłuższe rzeki: Jangcy, Amu Daria,
Jeziora: Aralskie, Bajkał, Bałchasz
Góry: Himalaje, Góry Wierchojańskie, Góry Czerskiego, Sichote Aliń
2010-02-24T18:10:42+01:00
-Mt. Everest (Czomolungma) - 8850m n.p.m.,

-min. -77,8 st. C.; max. 52 st. C. w cieniu

-44,5 mln km²,

-najgłębsza: M. Martwe (ok. 400m p.p.m.); największa powierzchniowo: Nizina Nadkaspijska (Azja/Europa),

-rzeka: Jangcy (6300m), potem: Ob z Irtyszem, Huang He, Mekong, Amur, Lena, Jenisej, Indus, Ganges z Brahmaputrą...

-jeziora: Morze Kaspijskie (Azja/Europa), potem: Bajkał, Bałchasz,

-góry: Himalaje, Kunlyn, Karakorum.