Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T13:00:35+01:00
Podmiot-zazwyczaj przymiotnik, osoba wykonujaca czynnosc
orzeczenie- czasownik
2 3 2
2010-02-24T13:50:52+01:00
Podmiot - jest to przymiotnik, który w zdaniu w stronie czynnej oznacza wykonawcę czynności wyrażonej orzeczeniem.
Przykłady:
Kot pije mleko – kot jest podmiotem i oznacza wykonawcę czynności;
Kot rośnie – kot jest podmiotem i oznacza obiekt podlegający procesowi wzrostu;
Kot leży – kot jest podmiotem i oznacza obiekt znajdujący się w stanie spoczynku.


Orzeczenie natomiast jest to osobowa forma czasownik ukazująca zachowanie lub właściwości podmiotu.

Mam nadzieję, że pomogłam ;) Pozdrawiam .
1 1 1