1.Dostałeś z prezencie od dziadka starą wojskową mapę okolic miasta, ale skala jest nieczytelna, Postanowiłeś ją odtworzyć. Rzeczywista odległość między dwoma obiektami wynosi 100m , a na mapie odległość między tymi samymi obiektami wynosi 0,5cm. Jaka jest skala mapy ?
2.W dwóch wiadrach znajduje się 13,5 litra wody. Gdyby z pierwszego wiadra przelać dodrugiego 1,5 litra , to w drugim wiadrze byłoby dwa razy więcej wody niż w pierwszy. Ile wody znajduje się w pierwszym wiadrze ?
3.Namiot do robót studziennych ma kształt ostrosłupa prawidłowego czworokątnego. Oblicz , ile potrzeba materiału na wyonanie takiego namiotu , jeżeli długość krawędzi podstawy ma 3m , a wysokość namiotu jest równa 2m. Wykonaj rysunek pomocniczy .
4.Kiedy mój ojciec miała 30 lat , ja miałem 8 . Teraz ojciec jest dwa razy starszy ode mnie . Ile mam lat ?
5.Cena netto omputera wynosiła 3600 zł. Podatek VAT wynosi 7%. Po roku cenę brutto obniżono o 7%. Ile wynosi nowa cena brutto komputera ?

3

Odpowiedzi

2009-10-17T13:33:26+02:00
1.

Skala wynosi 1:5000

2.

2 wiadra po 13,5 l. wody,
1 wiadro - 6,75l. wody,
6,75-1,5=5,25 - 2 wiadro
6,75+1,5=8,25

W pierwszym wiadrze znajduje się 8,25l. wody.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T13:35:59+02:00
1. 100m = 10000 cm - rzeczywista odległość
0,5 cm - odległość na mapie
10000: 0,5 = 20000
Skala mapy wynosi 1:20000

4. 30-8 = 22
22- lata różnicy między ojciem a synem
22 + 22 = 44
44:22 = 2
Ja mam teraz 22 lata

3 4 3
2009-10-17T14:16:51+02:00
Na początku w pierwszym wiadrze 6,75l wody w drugim wiadrze też 6,75l wody po przelaniu z pierwszego wiadra 1,5l wody do drugiego wiadra w drugim wiadrze będzie 8,25l wody.
2 3 2