Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T13:17:02+02:00
Rola religii i kapłana w społeczeństwie Egiptu

Do obowiązków kapłana – lektora należało recytowanie świętych tekstów, dokładnie tak, jak były zapisane, podczas rytuałów odprawianych przed posągiem kultowym boga. Odstępstwo od tekstu obraziłoby bogów. Kapłan – lektor czytał z rozwiniętego papirusu trzymanego w rękach. Bez względu na to, ile razy odprawiał rytuał i jak dobrze znał słowa, zawsze czytał je z księgi.

Także kobiety mogły być "hemet neczer", żeńskim odpowiednikiem Sługi Boga. Żony i córki ze szlachetnych rodzin (na przykład Tadebet, żona dworzanina imieniem Czeczi z V dynastii) pełniły funkcje kapłańskie w wielu kultach, przeważnie poświęconych boginiom.

Coś takiego może Ci się przydać.. xD ;]

4 2 4
2009-10-17T13:17:24+02:00
Dysponowali ogromnymi majątkami ziemskimi, mieli równiż niesłychanie rozbudowaną biurokrację kapłańską. Zajmowali się oni sprawami finansowymi, miedzy innymi poprzez dzierżawę gruntów.