Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T14:11:59+01:00
1. 2NaOH + H₂SO₄ ---> Na₂SO₄ + 2 H₂O
2. Na₂O + H₂SO₄ ---> Na₂SO₄ + H₂O
3. Na₂O + SO₃ -----> Na₂SO₄
4. 2Na + H₂SO₄ -----> Na₂SO₄ + H₂ (strzałka w górę)
5.
Siarczan(VI) sodu jest solą kwasu tlenowego, więc poprzez reakcję:
metal + niemetal ------> sól
nie można jej otrzymać(tej soli).
2010-02-24T14:23:16+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1. 2 NaOH + H₂SO₄----->Na₂SO₄ + 2 H₂O
2. Na₂O + H₂SO₄----->Na₂SO₄ + H₂O
3. Na₂O + SO₃----->Na₂SO₄
4. 2 Na + H₂SO₄----->Na₂SO₄ + H₂
5. NIE OTRZYMA SIĘ(metoda ta dotyczy tylko soli beztlenowych)