Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T14:31:37+01:00
X - cena swetra
y - cena spodni

3x+2y=570|:2
70%*3x+75%*2y=411

y=285-1,5x
0,7*3x+0,75*2y=411

y=285-1,5x
2,1x+1,5y=411

2,1x+1,5(285-1,5x)=411
2,1x+427,5-2,25x=411
-0,15x=-16,5
x=110

y=285-1,5*110
y=285-165
y=120

odp: Pierwotna cena swetra wynosiła 110zł a spodni 120zł.
1 1 1
2010-02-24T14:42:27+01:00
X-cena swetra
y-cena spodni
3x+2y=570 /:3
3*0,7x+2*0,75y=411
x=190-2/3y
2,1x+1,5y=411
2,1*(190-2/3y)+1,5y=411
399-1,4y+1,5y=411
0,1y=411-399
0,1y=12 /*10
y=120
x=190-2/3*120
x=190-80
x=110
x-pierwotna cena swetra 110zł
y-pierwotna cena spodni 120zł