W pewnej szkolepodstawowej jest basen o długości 25m.Każdy z sześciu torów ma 1,4m szerokości.Basen ma głębokość 1,5m.
a)Ile waży woda w basenie?

Pomoc:
1l waży 1 kg
1m sześcienny= 1000l
zatem1m sześcienny wody waży 1 t
pilne

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T14:21:17+01:00
V=25m*8,4m(bo 1,4*6)*1,5m V=315m3 czyli 315m3*1000l=315000l przyjmujemy że woda waży 1kg więc 315000l wody to 315000kg :)
2010-02-24T14:24:45+01:00
Szerokość basenu =1,4 * 6 = 8,4 m
Długość = 25 m
Głębokość =1,5 m
Objętość = 8,4*25*1,5 = 315 metrów sześciennych.
Waga wynosi 315 ton
2010-02-24T14:28:16+01:00
6×1,4m=8,4m-szerokośc całego basenu
Ob=8,4m×1,5m×25m
Ob=315m³-objętośc basenu w m³
315m³×1t=315t.
odp. woda w basenie waży 315t.