1.Babcia Mart ugotowała 10 litrów syropu truskawkowego. Ile słoików półlitrowych, a ile litrowych napiełniła syropem, jeżeli słoików litrowych było 3 razy mniej niż półlitrowych ?
2.Prostopadłościenny zbiornik paliwa w modelu samolotu z silnikiem spalinowym ma wymiary 1,8dm x 15cm x 8cm. Zatankowanogo do 75% jego wysokości. Oblicz, ile litrów paliwa napełniła jest w ty zbiorniku ?
3.Kolejka linowa wznosi się pod kątem 30°. Stacja na wierzchołku góry jest położona 850 wyżej niż stacja bazowa. jaka jest długoś trasy kolejki ?
4.Wynagrodzenie pracownika wynosi 2400zł brutto. Z wynagrodzenia potrącono 36% na podatek i inne zobowiązania. Ile wynosi po potrąceniu pensja netto tego pracownika ?
5.Dostałeś w prezencie od dziadka starą wojskową mapę okolc miasta, lae skala jest nie czytalana. Postanowiłeś ją odtworzyć. Rzeczywsita odległość między dwoma obiektami wynosi 100m, a na mapie odległość między tymi saymi obiektami wynosi 0,5 cm. Jaka jest skala mapy ?

3

Odpowiedzi

2009-10-17T14:47:14+02:00
1. x -liczba słoików litrowych 4
3x-liczba słoików półlitrowych 12

x + 3x 0,5 =10
x +1,5x =10
2,5x = 10 /2:5
x = 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T15:11:09+02:00
1.
x-słoiki litrowe
3x- słoiki 0,5litrowe (1,5x-litrowych w tym)

1,5x+x+=10 /*2
3x+2x=20
5x=20 /dzielone na 5
x=4

4*3=12

odp. babcia napełniła 4 słoiki litrowei 12 słoikow półlitrowych

2.
15cm-dł
8cm-sz.
18-wys.
75%liczby18
75/100 * 18=13,5

15*8*13,5=1620l

odp. do tego zbiornika wlano 1620l

3.
przekątna trójkąta (o katach 30 60 i 90 stopni) zawsze wynosi dwa razy tyle co odcinek pomiędzy kątami 90i 60 stopni

850-bok pomiedzy kątami 90i60 stopni
2*850=1700
odp.dł. trasy kolejki wynosi 1700

4.
100%-36%=64%
64%liczby2400
64/100 *2400=1536zł
odp. pensa tego pracownika wynosi 1536zł netto

5.
0,5cm-100m /*2
1cm-200m
1cm-20000

odp. skala tej mapy wynosi 1:20000
  • Użytkownik Zadane
2009-10-17T16:26:32+02:00
Zad 4.
2400-wynagrodzenie brutto
36%-podatek
2400/100*36%=24*36=864zl.
odp:Pensja netto wynosi 864 zl.
zad 5.
100m-RZECZYWISTA ODLEGLOSC
0,5cm-ODLEGLOSC NA MAPIE
S=0,5cm/100m
S=0,5/100000
S=200000
S=1:200000
odp:Skala mapy wynosi 1:200000
zad 3.
30% wznosi sie
850-stacja bazowa powyzej
x-stacia tarsa kolejki
850/100*30=25500/100
x=255
odp:Dlogosc trasy kolejki wynosi 255m
zad 2
x=18*15*8=2160
x=2160 do 3
s=2ab+2bc+2ac
s=2*18*15+2*18*8+2*15*8=540+288+240=1068 do2
x=1068/100*75%=80100/100=801
odp W50/100*30=25500/100
x=255
odp:Dlogosc trasy kolejki wynosi 255m
zad 2
x=18*15*8=2160
x=2160 do 3
s=2ab+2bc+2ac
s=2*18*15+2*18*8+2*15*8=540+288+240=1068 do2
x=1068/100*75%=80100/100=801
odp W zbiorniku jest 801l.paliwa
zad1
3x+2x=20
5x=20:5
x=4