W wodzie destylowanej rozpuszczono cztery sole. W wyniku tego procesu otrzymano roztwór wodny zawierający następujące jony: Na⁺, NH₄⁺, Cl⁻, CH₃COO⁻.

a)Ułóż wzory i podaj nazwy czterech soli które rozpuszczono w wodzie.

b)określ jaki odczyn miałyby roztwory wodne, gdyby każda z tych soli była rozpuszczona w oddzielnym naczyniu. Swoje stwierdzenia dot. odczynów r-rów uzasadnij, pisząc odpowiednie równania reakcji lub zaznacz, że reakcja nie zachodzi.

2

Odpowiedzi

2010-02-24T14:32:50+01:00
Na⁺, NH₄⁺, Cl⁻, CH₃COO⁻.

nacl chlorek sodu odczyn obojetny

ch3coona octan sodu odczyn zasadowy
ch3coo- +h2o-> ch3cooh + oh-
nh4cl chlorek amonu odczyn kwasny
NH4 + + h2o -> nh3*h2o + h+
ch3cooNH4 octan amonu odczyn obojetny
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T14:43:28+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A)
NaCl----------chlorek sodu
CH₃COONa---octan sodu
NH₄Cl---------chlorek amonu
CH₃COONH₄--octan amonu

b)
NaCl + H₂O----->Hydroliza nie zachodzi(odczyn obojętny)
CH₃COONa + H₂O----->CH₃COOH + NaOH (Hydroliza anionowa, odczyn zasadowy)
NH₄Cl + H₂O----->NH₃*H₂O + HCl (Hydroliza kationowa, odczyn kwasowy)
CH₃COONH₄ + H₂O----->CH₃COOH + NH₃*H₂O (Hydroliza kat.-anionowa, odczyn obojętny)