Alcest, kolega Mikołaja, dostał 20 franków kieszonkowego i od razu pół franka zgubił. Za 1/3 pieniędzy które mu zostały, kupił sobie kilka batoników, a za 2/5 - maślane ciasteczka. Reszte wydał na cztery ciastka z kremem. Ile kosztowało ciastko z kremem?

Wiem, że wyjdzie 1,30 franków, ale nie wiem jak obliczyć.

3

Odpowiedzi

2009-10-17T13:41:35+02:00
Miał 20 franków ale zgupił pół
więc zostaje mu 19,5 franka
1/3 *19,5 + 2/5 * 19.5=6,5+7,8=14,3
na cztery ciastka zostało mu 19.5-14.3=5,2
I treraz dzielisz 5.2:4=1.3

Jedno ciasteczko kocztuje 1,3 franka
9 3 9
2009-10-17T13:44:00+02:00
20 - 0,5 = 19,5

19,5 : 3 = 6,5 ( 1/3 z 19,5)
19,5 - 6,5 = 13
19,5 : 5 = 3,9 (1/5 z 19,5)
3,9 x 2 = 7,8 (2/5 z 19,5)
13-7,8 = 5,2

Wychodzi na to, ze po kupnie batonikow i maslanych ciasteczek zostalo mu 5,2

A wiec 5,2 : 4 = 1,3

4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T13:45:46+02:00
20-0,5=18,5
1/3 * 19,5=6,5
2/5 *19,5=0,4*19,5=7,8
6,5+7,8=14,3
19-14,3=5,2
5,2/4=1.30
ciastka z kremem kosztuje 1,30 franka :)
12 3 12
19,5*3 to 58,5
sprawdzałem na kalkulatorze