Odpowiedzi

2010-02-24T14:40:59+01:00
1,1dm=11cm
11cm=(4x+7x)*2
11cm=22x
x=0,5cm
pierwszy bok=4x=2cm=0,2dm
drugi bok=7x=3,5cm=0,35dm
1 1 1
2010-02-24T14:42:07+01:00
Ob.prostokąta mniejszego=1,1dm
ob.prostokąta większego=2*4cm+2*7cm=22cm=2,2dm
²²₁₁=2
wymiary prostokąta mniejszego:
4cm:2=2cm
7cm:2=3,5cm
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-24T14:42:19+01:00
Ob = 1,1 dm = 11 cm
Ob = 2a + 2b

a/b = 4/7 ← mnożysz na krzyż
2a + 2b = 11

7a = 4b
2(a + b) = 11 /: 2

7a = 4b
a + b = 5,5

7a = 4b
a = 5,5 - b

7(5,5 - b)= 4b ← podstawiasz za a do wzoru
a = 5,5 - b

38,5 - 7b = 4b
a = 5,5 - b

38,5 = 4b + 7b
a = 5,5 - b

38,5 = 11b /:11
a = 5,5 - b

3,5 = b
a = 5,5 - 3,5 ← podstawiasz za b do wzoru

3,5 = b
a = 2

b = 3,5 cm
a = 2 cm

Odp. Prostokąt ma boki długości a = 2 cm i b = 3,5 cm.