Odpowiedzi

2010-02-24T14:48:46+01:00
8,6cm-2*(3mm)=8cm
r=4 cm
P= π 4² =π16
V=9,8*16π=156,8π [cm³]
0,5l=500cm³
V=492,6017280688 cm³ (przy założeniu π= 3,14159 26535)
Więc się nie zmieści.
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T14:50:06+01:00
1litr=1dm³
h=9,8cm=0,98dm
h=0,98dm-3mm=0,98dm-0,03dm=0,95dm
średnica=8,6cm
średnica wewnetrzna=8,6cm-2×3mm=8,6cm-6mm=8,6cm-0,6cm=8cm
promień=½z 8cm=4cm=0,4dm

r=0,4dm
h=0,95dm
v=πr²h=3,14×0,4²×0,95=0,47728dm³
odp. w kubku nie zmieści sie pół litra wody
13 5 13