Brat jest trzy razy starszy od siostry, a siostra jest o 6 lat młodsza od brata. Ile lat ma siostra ?

Na zlecenie klienta makler ma kupić akcje spółek A i B za 1000zł. Cena jednej akcji spółki A jest równa 4,25zł, a jednak akcja spółki B kosztuje 6,75zł. Ile maksymalnie akcji każdego rodzaju makler może, kupić, jeśli tańszych akcji ma być o 10 więcej niż droższych?

W gimnazjum 65% osób uczy się języka angielskiego, a pozostali języka niemieckiego. Ile osób uczy się języka niemieckiego, jeśli do tego gimnazjum uczęszcza 560 uczniów ?

2

Odpowiedzi

2009-10-17T13:50:39+02:00
1.
x- siostra
3x- brat
3x-6= x
2x=6
x= 3
odp. sisotra ma 3 lata

3. 35% -niemiecki
0,35*560= 196
niemieckiego uczy sie 196 osób
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T13:59:47+02:00
Brat jest trzy razy starszy od siostry, a siostra jest o 6 lat młodsza od brata. Ile lat ma siostra ?
siostra-x
brat-3x=x+6
3x=x+6
2x=6
x=3
brat 9 lat
Siostra ma 3 lata.

Na zlecenie klienta makler ma kupić akcje spółek A i B za 1000zł. Cena jednej akcji spółki A jest równa 4,25zł, a jednak akcja spółki B kosztuje 6,75zł. Ile maksymalnie akcji każdego rodzaju makler może, kupić, jeśli tańszych akcji ma być o 10 więcej niż droższych?

x-ilośc akcji spółek A
y-ilośc akcji spółek B
Cena 1 akcji spółki A = 4,25zł,
1 akcja spółki B = 6,75zł
tańszych akcji ma być o 10 więcej niż droższych
tzn.x=y+10
x=y+10
4,25x+6,75y=1000
4,25(y+10)+6,75y=1000
4,25y+42,5+6,75y=1000
4,25y+6,75y=1000-42,5
11y=957,5 /:11
y=87
x=97 ???ale wychodzi, że około a powinno wyjśc dokładnie ???

W gimnazjum 65% osób uczy się języka angielskiego, a pozostali języka niemieckiego. Ile osób uczy się języka niemieckiego, jeśli do tego gimnazjum uczęszcza 560 uczniów ?
65%z 560 =0,65*560=364 -uczy się języka angielskiego
pozostali , czyli 560-364=196- uczy się języka niemieckiego
odp.języka niemieckiego uczy się 196osób
2 1 2