Odpowiedzi

2009-10-17T13:47:50+02:00
Bo trakoowan ich jak zwierzęta a czasami nawet gorzej
10 2 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T13:48:44+02:00
Dlatego że ich zycie było zależne od innych. nie mieli własnego zdania, własnych praw... byli stworzeni do pracy na rzecz innych. Mozna było kupić niewolników
16 4 16
2009-10-17T14:00:55+02:00
Nazywano ich tak, ponieważ pomimo swojego człowieczeństwa nie posiadali żadnych praw, nie mogli się do nich odwołać. Pełnili funkcję przedmiotu wykonywującego pracę zleconą mu przez właściciela. Handlowano nimi niczym przedmiotami, można było ich kupić za daną ilość pieniędzy. W hierarchii społeczeństwa stali na najniższym szczeblu. Właściciel mógł ukarać niewolnika za każde, nawet najmniejsze przewinienie; również karą śmierci.
12 5 12