Odpowiedzi

2010-02-24T15:15:41+01:00
Z.1
a²+b²=c²
x²=8²+15²
x²=64+225
x²=289 | √
x=17

a²+b²=c²
a²=c²-b²
y²=12²-5²
y²=144-25
y²=119 | √
y≈10,9

a²+b²=c²
z²=7²+5²
z²=49+25
z²=74 | √
z≈8,6

z.2
a) a²+b²=c²
c²=4²+4²
c²=16+16
c²=32 | √
c≈5,66

b)a²+b²=c²
c²=5²+10²
c²=25+100
c²=125 | √
c≈11,2

c)a²+b²=c²
c²=10²+6²
c²=100+36
c²=136
c≈11,66
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T15:20:53+01:00
Zad 1
8²+15²=x²
64+225=x²
289=x²
x=17

12²+5²=1/2y²
144+25=1/2y²
169=1/2y²
1/2y=13
y=26

7²+5²=z²
49+25=z²
74=z²
z=√74

zad2
b)p-przekątna prostokąta
10²+5²=p²
100+25=p²
125=p²
p=√125