Odpowiedzcie na te pytania dotyczące bohaterów książki "Kamienie na szaniec". Plis, bo mam to na jutro, na ocenę!

Rudy:
1. Źródło dochodów w czasie okupacji
2. Kierunki rozwoju intelektualnego
3. Plany życiowe na okres powojenny
4. Zachowanie podczas obstawienia domu przez hitlerowców
5. predyspozycje przywódcze
6. Zachowanie podczas śledztwa
7. Zachowanie w sytuacji różnicy zdań z przyjaciółmi
8. Reakcja na konieczność zabijania hitlerowców
9. Najważniejsze osiągnięcia w małym sabotażu i dywersji

Zośka:
1. Predyspozycje przywódcze
2. Stosunek do wystąpień publicznych
3. Działalność bezpośrednio po aresztowaniu Jana Bytnara
4. Reakcja na śmierć przyjaciół
5. Zachowanie po otrzymaniu odznaczenia z Komendy Głównej Sił Zbrojnych w Kraju
6. Plany Życiowe na okres powojenny
7. Najważniejsze osiągnięcia w małym sabotażu i dywersji

Alek:
1. Źródło dochodów w czasie okupacji
2. Pierwsze przeciwstawienie się Niemcom
3. Plany życiowe na okres powojenny
4. Zachowanie podczas łapanki
5. predyspozycje przywódcze
6. Opinia robotników z zakładu o bohaterze/przyczyny opisanej opinii
7. Reakcja na nazwanie go bohaterem
8. Reakcja na konieczność zabijania hitlerowców
9. Najważniejsze osiągnięcia w małym sabotażu i dywersji

2

Odpowiedzi

2010-02-24T15:34:53+01:00
Rudy:
1. Źródło dochodów w czasie okupacji: udzielanie korepetycji.
2. Kierunki rozwoju intelektualnego:filozofia,socjologia.
3. Plany życiowe na okres powojenny: spokojne życie z ukochaną osoba przy boku.
4. Zachowanie podczas obstawienia domu przez hitlerowców:unika aresztowania zjeżdżając po linie z okna
5. predyspozycje przywódcze: z tygodnia na tydzień stawał sie odważniejszy i zdeterminowany. Wyzwalało się w nim drzemiące dawniej zacięcie przywódcze.
6. Zachowanie podczas śledztwa:nie wydał nikogo, pomimo doznanych ran.
7. Zachowanie w sytuacji różnicy zdań z przyjaciółmi:"zwraca się doń przedtem w cztery oczy"
8. Reakcja na konieczność zabijania hitlerowców:robił to co musiał,ale przychodziło mu to z trudem ,ponieważ był delikatnym człowiekiem.
9. Najważniejsze osiągnięcia w małym sabotażu i dywersji:zrywanie hitlerowskich flag,wysadzenie niemieckich pociągów wiozących sprzęt wojenny na front w Rosji.

Zośka:
1. Predyspozycje przywódcze: TAK!
2. Stosunek do wystąpień publicznych:hmm... raczej dobry.
3. Działalność bezpośrednio po aresztowaniu Jana Bytnara:przygotowanie akcji odbicia Rudego.
4. Reakcja na śmierć przyjaciół:załamanie psychiczne.
5. Zachowanie po otrzymaniu odznaczenia z Komendy Głównej Sił Zbrojnych w Kraju:lepsza forma,odbicie grupy więźniów przewożonych do Oświęcimia.
6. Plany Życiowe na okres powojenny: " Będzie dalej w walce"
7. Najważniejsze osiągnięcia w małym sabotażu i dywersji:dowodził akcjami "Wawra",wysadzenie niemieckich pociągów.

Alek:
1. Źródło dochodów w czasie okupacji:praca rikszarza,potem jak drwal.
2. Pierwsze przeciwstawienie się Niemcom:związanie się z lewicową organizacją PLAN,potem z akcją Małego Sabotażu.
3. Plany życiowe na okres powojenny:raczej brak.(nie ma tego w książce)
4. Zachowanie podczas łapanki:zostaje zatrzymany,ale udaje mu się uciec z jadącego samochodu.
5. predyspozycje przywódcze: TAK !
6. Opinia robotników z zakładu o bohaterze/przyczyny opisanej opinii: Mieli o nim dobre zdanie.
7. Reakcja na nazwanie go bohaterem:radość,po części speszenie.
8. Reakcja na konieczność zabijania hitlerowców:nie potrafił pogodzić się z tą koniecznością.
9. Najważniejsze osiągnięcia w małym sabotażu i dywersji :odkręcenie tablicy z napisem zasłaniającym na pomniku Kopernika napis:" Mikołajowi Kopernikowi-Rodacy",zrywanie flag hitlerowskich.

67 4 67
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T15:36:38+01:00
Rudy
1.źródło dochodów w czasie okupacji - jego rodzice byli nauczycielami;
2. kierunki rozwoju intelektualnego - świetnie gotował, miał talent artystyczny, lubiał majsterkować;
3. Plany życiowe na okres powojenny - chciał dalej być walecznym , pomagac innym;
4. zachowanie podczas dostawienia przez hitlerowców - byl spokojny, opanowany;
5. predyspozycje przywódcze - odznaczał się sprytem;
6. zachowanie podczas śledztwa - spokoj, opanowanie;
7. zachowanie w sytuacji różnicy zdań z przyjaciółmi - nie chcial sie klocic, staral sie zalagodzic konflikt;
8. reakcja na konieczność zabijania hitlerowców - robil to dla dobra kraju;
9. najważniejsze osiągnięcia w małym sabotażu i dywersji -dowodca plutonu GS , Odznaczony Krzyzem Walecznych;

Zośka
1.Predyspozycje przywódcze - był bardzo dobrym przywódcą, nigdy nie tracił zimnej krwi, zawsze wiedział co robić;
2.stosunek do wystąpień publicznych - nie lubiał ich, robil to tylko czasami i z koniecznosci;
3.działalność bezpośrednio po aresztowaniu Jana Bytnara - chcial za wszelka cene mu pomoc;
4. Reakcja na śmierć przyjaciół - załamał sie psychicznie, musial wyjechac na wieś;
5. zachowanie po otrzymaniu odznaczenia z Komendy Głównej Sił Zbrojnych w Kraju - twierdzil ze to nie wazne, ze musza dzialac dalej;
6. Plany życiowe na okres powojenny - chciał dalej walczyć;
7. Najważniejsze osiągnięcia w małym sabotażu i dywersji - byl komendantem rejonu Mokotów,odznaczony Virtuti Militari i dwukrotnie Krzyżem Walecznych;

Alek

1. Źródło dochodu w czasie okupacji - jego ojciec miał fabryke produkujacą broń;
2. Pierwsze przeciwstawienie się Niemcom:związanie się z lewicową organizacją PLAN, apotem z akcją Małego Sabotażu
3. Plany życiowe na okres powojenny - chciał dalej walczyc;
4.Zachowanie podczas łapanki:zostaje zatrzymany,ale udaje mu się uciec .
5.Predyspozycje przywódcze - wszystko dokladnie przymyslal;
6.Opinia robotników z zakładu o bohaterze/przyczyny opisanej opinii:robotnicy mieli o nim dobre zdanie.
7. Reakcja na nazwanie go bohaterem - nielubiał tego, nielubiał się wywyższać, chociaż ciągle rywalizował z Rudym, ale w dobrym tego słowa znaczeniu;
8.Reakcja na konieczność zabijania hitlerowców - nie podobał mu się to, jednak robione to bylo to dla dobra kraju;
9. Najważniejsze osiągnięcia w małym sabotażu i dywersji - dowódca drużyny GS, odznaczony krzyżem Virtuti Militari;
73 4 73
co do Alka to jest jedna pomyłka Alka nazywano w zakładzie pracy fajtłapą