Odpowiedzi

2010-02-24T15:38:42+01:00
R=6cm - promień kuli
V kuli=4/3 π r3
V kuli=4/3 π 216
V kuli=288πcm3

r=6cm - promień podstawy walca
h=12cm - wysokość walca
V walca=πr2h
V walca=36*12*π
V walca=432πcm3

r=6cm- promień podstawy stożka
h=12cm - wysokość stożka
V stożka = 1/3 π r2 * h
V stożka = 1/3 * 432π
V stożka = 144π


144πcm3<288πcm3<432πcm3
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • bosh
  • Początkujący
2010-02-24T15:43:28+01:00
WALEC

V=π * r² * h
V=π6² * 12
V=π36 * 12
V=432πcm3

STOŻEK

V=1/3 *π *r² *h
V=1/3 *π* 6² *12
V=1/3*π*36 * 12
V=1/3 * 432 *π
V=144πcm3

KULA

V=4/3 * π * r3
V=4/3* π * 6 3 (do potęgi trzeciej)
V=4/3 * 216 π
V= 288πcm3
9 4 9