Z3
Suma 2 liczb jest równa 50. Jedna liczba jest cztery razy większa od drugiej.Znajdź te liczby.
z5
Jedna liczba jest o 9 razy mniejsza od podwojonej drugiej liczby.Suma tych liczb wynosi 12.Znajdź te liczby.
z8
Zeszyt i ołówek kosztują razem 2zł i 75gr.Zeszyt jest droższy od ołówka o 95gr.Ile kosztuje zeszyt ,a ile ołówek.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T15:46:13+01:00
Z3
50÷5=10
10×4=40
10 i 40 -szukane liczby

z8
2,75-0,95=1,80
1,80÷2=0,9zł
0,9zł+0,95=1,85zł

ołówek kosztuje 0,90zł a zeszyt 1,85zł
2010-02-24T15:46:18+01:00
Z3
Suma 2 liczb jest równa 50. Jedna liczba jest cztery razy większa od drugiej.Znajdź te liczby.

y-1 liczba
x-2liczba

y=4x
y+x=50

5x=50

x=10
y=40



z5
Jedna liczba jest o 9 razy mniejsza od podwojonej drugiej liczby.Suma tych liczb wynosi 12.Znajdź te liczby.

x- pierwsza liczba
y-druga liczba

2x=9y
x+y=12

2x=9y
2x+2y=24

11y=24

y=24/11= 2 i 2/11
x= 9 i 9/11
( powinno być w ułamku)

z8
Zeszyt i ołówek kosztują razem 2zł i 75gr.Zeszyt jest droższy od ołówka o 95gr.Ile kosztuje zeszyt ,a ile ołówek.

x-ołówek
y-zeszyt

x+y=275
y=x+95

2x= 180
x=90

y= 275-90
y=185

Zeszyt kosztuje 185gr. a ołówek 90gr.
2010-02-24T15:52:10+01:00
Z8
zeszyt kosztuje 1,80zł
ołówek 0,95zł

z5
8 i 4

z3
40 i 10
1 1 1