Zad.1
W pewnej firmie jest 120 pracowników. Kobiety stanowią 85% zatrudnionych. Ile meżczyzn pracuje w tej firmie ?

zad.2
30% uczniów klasy liczącej 30 uczniów uczęszcza na zajęcia kółka teatralnego. Ile uczniów nie bierze udziału w zajeciach tego kółka ?

zad.3
Grzyby podczas suszenia tracą 80% swojej masy. Ile grzybów suszonych otrzymamy z 2kg grzybów świeżych ?

z góry dzięęęęęęęęęki :**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T15:46:38+01:00
1. 100% - 85% = 15 % - jest to procent mężczyzn

15% x 120 = 18
odp : w tej firmie pracuje 18 mężczyzn

2. 30 % x 30 uczniów = 9 uczniów - należą do kółka
30 uczniów - 9 = 21 uczni nie należy do kółka

3. 100% - 80% = 20%

2 kg x 20% = 0.4 kg - tyle suszonych grzybów będzie z 2 kg świeżych
2 5 2
2010-02-24T15:51:10+01:00
1.120=100%
12=10%
12*8.5=102
120-102=18
2.30=100%
3=10%
3*3=9
3.2kg=100%
2kg=2000g
2000g=100%
200g=10%
2000g-(200g*8)
2000g-1600g=400g
otrzymamy 0,4kg