Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-24T15:45:14+01:00
Mitologia:
1. politeizm (wielobóstwo)
2.ludzki charakter bóstw
3. bogowie utożsamiani z różnymi siłami przyrody
4. historia świata ukazana jako drzewo genealogiczne bogów którzy walczą o władze nad światem

Biblia:
1. monoteizm (jeden Bóg)
2.doskonałośc Boga
3. Bóg panuje nad całością, świat jest jego dziełem
4.w Bożym planie istnienia uczestniczy człowiek


BIBLIA: stwórcą świata jest Bóg MITOLOGIA: Świat tworzy się sam, rodząc się z chaosu. Nie ma żadnej informacji na temat stwórcy. BIBLIA: Bóg jest stwórcą, który stoi poza swoim dziełem - Bóg kreator. MITOLOGIA: Stworzona ziemia jest boginią. BIBLIA: Świat powstaje wg pewnego porządku dającego możliwość swobodnego funkcjonowania kolejnych elementów. Rodzi się powoli i systematycznie. Wszystkie elementy powstają z zależnej kolejności. MITOLOGIA: Wszystkie elementy tworzą się jednocześnie, panuje bezład, elementy świata szukają swojego miejsca. Nic nie jest im wyznaczone np. zwierzęta błądzą, jeziora poszukują kotlin. BIBLIA: Dni stworzenia: dzień 1 - niebo i ziemia dzień 2 - wody i sklepienia dzień 3 - sucha ziemia, rośliny zielone dzień 4 - jeziora, morza, lasy, góry dzień 5 - istoty żywe dzień 6 - człowiek. MITOLOGIA: Nie istnieje porządek stworzenia. Stworzenie ma charakter przypadkowy, pojawiają się bóstwa, uporządkowanie świata następuje na zasadzie poszukiwania. BIBLIA: Słowo Boże MITOLOGIA: Brak jakiejkolwiek inspiracji świata, tworzy się on sam. BIBLIA: 7 dni MITOLOGIA: czas jest nieokreślony. mialem to na lekcji polaka z zondlowa koszmar
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T21:01:12+01:00
Zrób sobie to w formie tabelki :)

Biblia
1. za twórcę świata uważany jest Bóg
2.Bóg jest stwórcą, który wykreował świat
3. Świat rodzi się powoli i według określonej kolejności
4. Świat stworzony został w ciągu 6 dni (1 dzień- stworzenie nieba i ziemi, 2dzień stworzenie wody i sklepienia, dzien 3 stworzenie roslin zielonych, dzien 4-morza gory lasy, 5 dzien zwoerzeta i inne istoty zywe, 6 dzien stworzenie człowieka)
5. Wiara w jednego boga
6. Ludzie całkowicie oddają się Bogu i ufają mu
7. Człowiek został stworzony z prochu na podobieństwo Boga
8. Po śmierci dusza ludzka odchodzi w zaświaty, a grzeszników czeka kara (piekło)
9. Bóg jest najdoskonalszy
10. W bożym planie istnienia uczestniczy człowiek, aby żyć na podobieństwo Jego samego

Mitologia:
1. Świat stworzył się sam z chaosu
2. Stworzona ziemia jest boginią
3. Wszytkie elementy świata powstały nagle w chaosie i totalnym bezładzie
4. Nie ma dokładnie określonych ilości dnistworzenia świata
5. Ludzie wierzyli w kilku bogów
6. Ludzie wierzą swoim bogom, którzy utorzasamiają się z różnymi siłami natury i żywiołami
7.Człowiek został ulepiony przez Prometeusza z gliny z domieszką łez
8. Po śmierci dusza ludzka odchodzi do Hadesu-królestwa podziemi lub jeśli nie ciążą na niej "grzechy" odchodzi na Pola Elizejskie
9. Ludzie wierzyli i słuchali tylko rozkazów bogów
10. Historia świata to drzewo genealogiczne bogów, którzy tylko walczą o władzę

Powodzienia. Pozdrawiam ;D