Łączna powierzchnia dwóch największych żagli statku wynosi 197m² . Prostokątny żagiel ma długość 14m , a szerokość 9,5m . Drugi żagil jest w kształcie kwadratu . Oblicz długość boku kwadratowego żagla .

_________________
Daje 10 pkt . xD

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T15:47:34+01:00
Dane
a x b + c^2 = 197

a - 9,5m
b - 14m
a x b = 133 m

197 - 133 = 64

64 = c^2
√64 = c
c = 8
Odp bok kwadratowego zagla ma 8 m
prosze;]
2010-02-24T15:48:25+01:00
P<prostokata> = ab
P<1 zagla> = 14m*9,5m = 133
P<kwadratu> = a²
a2 = 197m - 133m = 64m
a = √64
a = 8

Odp. Długość boku kwadratowego żagla wynosi 8m.