Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T14:25:28+02:00
A) kwas węglowy + wodorotlenek sodu
H₂CO₃ + 2NaOH → Na₂CO₃ + 2H₂O
2H⁺ + CO₃²⁻ + 2Na⁺+2oh⁻ → 2Na⁺ + CO₃² + 2H₂O
2H⁺ + 2OH⁻ → 2H₂O

b) kwas azotowy V + wodorotlenek wapnia
2HNO₃ + Ca(OH)₂ → Ca(NO₃)₂ + 2H₂O
2H⁺ + 2NO₃⁻ + Ca²⁺+ 2OH⁻ → Ca²⁺ + 2NO₃⁻ + 2H₂O
2H⁺ + 2OH⁻ → 2H₂O
2 5 2
2009-10-17T17:20:35+02:00


kwas azotowy V + wodorotlenek wapnia
2HNO₃ + Ca(OH)₂ → Ca(NO₃)₂ + 2H₂O
2H⁺ + 2NO₃⁻ + Ca²⁺+ 2OH⁻ → Ca²⁺ + 2NO₃⁻ + 2H₂O
2H⁺ + 2OH⁻ → 2H₂O

kwas węglowy + wodorotlenek sodu
H₂CO₃ + 2NaOH → Na₂CO₃ + 2H₂O
2H⁺ + CO₃²⁻ + 2Na⁺+2oh⁻ → 2Na⁺ + CO₃² + 2H₂O
2H⁺ + 2OH⁻ → 2H₂O

3 3 3