Odpowiedzi

2010-02-25T12:45:42+01:00
Nazwa Ameryka pochodzi od imienia podróżnika Amerigo Vespucciego . Który nie odkrył ameryki tylko opisał miejsce które po kolumbie odwiedził .
188 4 188
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T16:32:42+01:00
Nazwę Ameryki zaproponował w 1507 roku niemiecki kartograf pochodzący z Alzacji, Martin Waldseemüller. Przypisywał on odkrycie Nowego Świata (Ameryki), jak wówczas określano nowo odkryty ląd, Amerigo Vespucciemu i na jego cześć nadał mu miano America. Istnieją także inne teorie na temat pochodzenia tej nazwy, ale nie zyskały one uznania. Jednym z najstarszych globusów, na którym pojawiła się nazwa "Ameryka" jest Globus Jagielloński z 1508.
Potocznie nazwa "Ameryka" używana jest w stosunku do Stanów Zjednoczonych Ameryki.
;)))
40 1 40