N alekcji techniki uczniowie budowali modele sześcianówi czworościanów foremnych. Używali do tego patyków długosci 10 cm. Zbudowali 7 brył z 60 patyków. Ile modeli każdego rodzaju zbudowali? (Uwaga! Zadanie ma być rozwiązane układem równań)

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-17T14:42:06+02:00
Sześcian- 12 patyków
czworościan- 6 patyków

x-liczba sześcianów
y-liczba czworościanów

{ uklad rownan:

x+y=7
12x+6y=60

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T14:42:39+02:00
{12x + 6y = 60
x + y = 7 I *(-6)

{12x + 6y = 60
-6x -6y = -42

6x = 18 I /6
x = 3
y = 7 - x
y = 7 - 3
y = 4

{x=3
y=4