Siemka
potrzebuje jak najwięcej nazw owoców i warzyw po niemiecku
z rodzajnikami liczba mnoga

wszystkie nazwy oprócz
cytryna
ziemniak
kiwi
banan
marchew
papryka
pomarańcz
ogorek
cebula
pomidor
sliwka
jablko

ten kto da najwięcej wyrazów temu wyznacze najlepszą odp

jak ot zrobić:
rodzajnik
wyraz
liczba mnoga
tlumaczenie na polski
cyzli

np : rodzajnik - wyraz - liczba mnoga - tlumaczenie na polski

50 pkt do zgarniecia..

3

Odpowiedzi

2010-02-24T16:02:40+01:00
ananas - die Ananas
agrest - die Stachelbeere
banan - - die Banane
brokuły - die Brokkoli
brukselka - der Rosenkohl
brzoskwinia - der Pfirsich
buraczki czerwone - die roten Rüben
chrzan - der Meerrettich
cebula - die Zwiebel
cukinia - die Zucchini
cykoria - der Chikoree
cytryna - die Zitrone
czarne jagody - die Heidelbeeren
czereśnie - die Süßkirschen
czosnek - der Knoblauch
daktyle - die Datteln
fasola - - die Bohne
grejpfrut - die Pampelmuse
groch - - die Rebsen
gruszka - die Birne
jakbłko - der Apfel
kapusta - der Kohl
kalafior - der Blumenkohl
kalarepa - der Kohlrabi
koperek - die Dille
korniszony - die Pfeffergurken
maliny - die Himbeeren
ogórek - die Gurke
orzechy - die Nüsse
pomidor - die Tomate
20 3 20
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T16:22:11+01:00
Die Orange - die Orangen - pomarańcza
die Apfelsine - die Apfelsinen - mandarynka
die Erdbeere - die Erdbeeren - truskawska
die Himbeere - die Himbeeren - malina
der Apfel - die Äpfel - jabłko
die Banane - die Bananen - banan
die Birne - die Birnen - gruszka
die Kirsche - die Kirschen - czereśnia
die Sauerkirsche - die Sauerkirschen - wiśnia
die Weintraube - die Weintrauben - winogron
die Johannisbeere - die Johannisbeeren - porzeczka
die Walderdbeere - die Walderdbeeren - poziomka
die Pflaume - die Pflaumen - śliwka
die Wassermelone - die Wassermelonen - arbuz
die Aprikose - die Aprikosen - morela
der Ananas - die Ananasse - ananas
die Kiwi - die Kiwis - kiwi
die Zitrone - die Zitronen - cytryna
die Brombeere - die Brombeeren - jeżyna
der Stachelbeere - die Stachelbeeren - agrest
die Erdnuss - die Erdnüsse - orzech ziemny
die Haselnuss - die Haselnüsse - orzech laskowy
die Pistazie - die Pistazien - pistacja
die Nektarine - die Nektarinen - nektaryna
der Grapefruit - die Grapefruits - grejpfrut
die Mango - die Mangos - mango
der Blumenkohl - die Blumenkohle - kalafior
der Kohlrabi - brak lmn - kalarepa
die Wirsing - brak lmn - kapusta włoska
der Chinakohl - brak lmn - kapusta pekińska
das Sauerkraut - brak lmn - kapusta kiszona
die Zwiebel - die Zwiebeln - cebula
der Knoblauch - brak lmn - czosnek
der Porree - die Porrees - por
der Schnittlauch - brak lmn - szczypiorek
die Rübe - die Rüben - burak
die Petersilie - die Petersilien - pietruszka
der Salat - die Salate - sałata
der Sellerie - die Sellerie(n) - seler
der Spinat - die Spinate - szpinak
die Kartoffel - die Kartoffeln - ziemniak
die Tomate - die Tomaten - pomidor
der Paprika - die Paprikas - papryka
der Gurke - die Gurken - ogórek
die Radieschen - die Radieschen - rzodkiewka
die Bohne - die Bohnen - fasola
der Erbsen - die Erbsen - groch
der Meerettich - die Meerretiche - chrzan
der Dill - die Dille - koper
der Spargel - die Spargel - szparag
der Mais - die Maise - kukurydza
die Champignon - die Champignons - pieczarka

Więcej nie miałem w spisie. Pozdro.
37 4 37
2010-02-24T21:49:19+01:00
Ananas Apfelsinen Aprikosen Birnen Gurken Ersben Bohen Nusse kirschen erdbeeren
17 2 17