Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T16:04:46+01:00
Do wyrobu ciasta Ania potrzebowała pół kg mąki 5 jajek i pół łyżeczki proszku do pieczenia. Po upieczeniu ania wraz z mamą zjadły 1/4 całego ciasta. O ile zmniejszyła sie ilość mąki jajek i proszku do pieczenia?

licze na naj:)
jak chcesz to moge ci coś jeszcze wymyśleć :)
jak coś to pisz na prw. :]:]
2010-02-24T16:05:09+01:00
Aby upiec 200 bułeczek, kucharz potrzebuje 10kg. mąki.
Ile kilogramów mąki potrzeba kucharzowi, aby upiekł 1000 bułeczek????????
2010-02-24T16:05:38+01:00
Pani Kowalska ma zamiar upiec szarlotkę. W książce kulinarnej znajduje się przepis na szarlotkę dla 6 osób. Jest w nim napisane, że na taką ilość ciasta potrzeba 300g mąki. Ile gramów mąki musi przygotować pani Kowalska, aby mogła upiec ciasto dla 10 osób?

6 -- 300g
10 -- x

6x = 3000
x= 500g

Obliczenia to tak dodatkowo podałam. ;p