Podczas mroźnej zimy uczniowie planowali urządzić lodowisko na boisku szkolnym . Ma ono kształt prostokąta o wymiarach 24m i 35m . Na każdy metr kwadratowy boiska uczniowie planowali wylać 40 litrów wody . Woda miała być dowożona cysterną o pojemności 5000 litrów . Ile litrów wody uczniowie planowali wylać na całe boisko ? Ile razy najmniej musiałaby przyjechać cysterna , aby przywieść całą potrzebną wodę ?

________________
Daje 10 pkt . xD

3

Odpowiedzi

2010-02-24T15:59:07+01:00
24m×35m= 840m²
840×40= 33600
Odp.: Uczniowie planowali wylać 33600l na całe boisko.

7×5000= 35000

Odp.: Cysterna musiałaby przyjechać co najmniej 7 razy.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-24T15:59:44+01:00
Dane;
prostokąta o wymiarach 24m i 35m
planowali wylać 40 litrów wody .
Szukane;
. Ile litrów wody uczniowie planowali wylać na całe boisko ? Ile razy najmniej musiałaby przyjechać cysterna , aby przywieść całą potrzebną wodę ?
Rozwiązanie:
P=a×b
a=24m
b=35m
P=840m²
1m²=40l
840m²=x
x=840m² × 40l
x=33600l
Odp:Uczniowie planowali wylać 33600l wody
1 cysterna-5 000l
33600l÷5000l=6,72
Odp:Cysterna musiałaby przyjechać 7 razy
2010-02-24T16:07:52+01:00
Dane:

Wymiary lodowiska - 24m x 35m, ile litrów wody planują wylać na m² - 40l

Szukane:

Ile razy cysterna będzie musiała przyjechać aby wylać wode.

Liczymy pole prostokąta - a x b = 24x35 = 840m²

1m² = 40l

840m² x 40l = 33600l

33600l dzielimy przez pojemność cysterny

33600l / 5000l = 6,72

Odp. Cysterna musi przyjechać 7 razy.