Mateusz co tydzień dostaje kieszonkowe 10zł od dziadków i 15zł od rodziców, 2/5 przeznacza na czasopisma , a 2/3 reszty przeznacza na słodycze
a) Ile wydaje na słodycze ?
b) Ile zaoszczędzi przez miesiąc jeśli nie będzie kupował słodyczy ?

3

Odpowiedzi

2010-02-24T16:03:55+01:00
10zł + 15zł =25zł
2/5*25=10zł
2/3*10=20/3=6⅔zł - na słodycze

Jeśli w miesiącu są 4 tygodnie to zaoszczędzi:
6⅔*4 =26⅔zł
2010-02-24T16:05:27+01:00
10+15=25 - kieszonkowe
2/5*25=10- tyle przeznacza na czasopisma
25-10=15 - tyle mu zostaje
2/3*15=10- tyle wydaje na słodycze
a) na słodycze wydaje 10 zł
b)15 zł zaoszczędzi jeśli przez miesiąc nie będzie kupował słodyczy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T16:06:34+01:00
A)Na słodycze wydaje 10 zł bo:
10zł + 15 zł= 25 zł
2/5 na czasopisma czyli 2/5 z 25 zł = 10zł
25zł - 10zł= 15zł
2/3 z 15zł= 10zł
b) miesiąc = 4 tygodnie
4*25zł= 100zł
4*10zł=40zł
odp. zaoszczędzi 40zł