ZADANIA Z PRZYRODY!!!!
Chodzi o "Przyroda dla klasy piątej" zeszyt ćwiczeń II
Zadanie 16 str. 11
Rola korzenia rośliny nasiennej polega na.............................................. oraz ...............................
Zadanie 19 str. 12
-Korzenie których roślin często jadasz?
............................................................................................................................................................
-Które z nich lubisz najbardziej?
............................................................................................................................................................
-Napisz przepis na potrawę, której głownym składnikiem jest jakiś korzeń??? (O co chodzi o sałatkę??? Jak tak to napiszcie :P
.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

3

Odpowiedzi

2010-02-24T16:09:00+01:00
A. pobieraniu wody oraz soli mineralnych
b. sałata, kpusta
c. sałata
d. Do pokrojonych liści sałaty dodać pokrojone na ćwiatki(ugotowane) jajko. na konieć przyprawić. Morzna też dodać szczypiorku
2010-02-24T16:09:19+01:00
1. utrzymywaniu jej w glebie (żeby się nie przewróciła :) ), pobieraniu składników odżywczych ( woda, sole mineralne itd.)

2. marchewka, pietruszka,seler ( NIE naciowy tylko ten drugi)

3. wpisz to co chcesz np. marchewka

4. 1kg marchewek
0,5kg jabłek
cynamon
Marchewki obierz, zetrzyj na tarce. Z jabłkami zrób to samo, do miski wsyp marchewkę i jabłko, dodaj łyżeczkę cynamonu. Dobrze wymieszaj. Odstaw do lodówki na 5 min, i gotowe!

Pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T16:10:23+01:00
Dostarczaniu wody roslinie oraz podtrzymywaniu rosliny

Seler, marchew, pietruszka, buraczki cwikłowe, ziemniaki


marchew;p lub wybierz jaka ty lubisz,

składniki:
½ kg marchewki
4 ząbki czosnku
5 łyżek majonezu
sól

wykonanie:
Marchewkę obrać ze skórki i zetrzeć na tarce małych oczkach. Czosnek obrać i przecisnąć przez praskę.

Do miski przełożyć marchewkę, dodać czosnek i majonez. Wszystko dokładnie wymieszać i przyprawić do smaku solą.

Sałatkę podawać jako dodatek do wędlin, różnego rodzaju pieczonych mięs albo też jako dodatek obiadowy.

Smacznego.