Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T14:35:27+02:00
PKB jest mniej wiarygodny niż HDI, ponieważ HDI jest wskaźnikiem rozwoju społecznego uwzględniającym PKB, średnią długość życia mieszkańców danego kraju, liczbę dzieci uczęszczających do szkół oraz procet ludzi posiadających sztukę pisania i czytania.
21 3 21
2009-10-17T17:07:44+02:00
Dlatego że przy obliczaniu wskaźnika HDI bierzemy pod uwagę większą ilość danych jak:
- średnia długość życia
- wskaźnik poziomu umiejętności pisania i czytania
- poziom edukacji
- PKB
Co lepiej obrazuje rzeczywistość niż samo PKB, dlatego że niektóre kraje (zwłaszcza eksportujące ropę naftową) mogą mieć wysokie PKB z racji tego że mają wysokie dochody a małą liczbę mieszkańców, ale dochody nie rozkładają się tam równomiernie (jedni są bardzo bogaci, inni żyją na skraju ubóstwa).
16 2 16