Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T16:18:55+01:00
Nowy Świat

Kiedy wieczór gwiazdy porozwiesza,
a od Wisły dmuchnie lekki wiatr,
jest ulica z wszystkich najpiękniejsza,
to jest właśnie Nowy Świat -

Gdy przyjdzie noc,
płyną światła przez Nowy Świat,
ten nowy Nowy Świat,
nasza radość, nasz dom -

na modrym tle
leci biały pokoju ptak
i mocno rośnie tak
dzieło serca i rąk -

latarnie lśnią
jak słoneczniki,
Warszawa śpiewa w nas,
my dla niej i z nią -

Nowym Światem idą nowi ludzie,
tyle świateł taki piękny świat,
i ty ze mną, najpiękniejsza, pójdziesz
przez ten nowy Nowy Świat -,

Epitety:
lekki wiatr
modrym tle
biały ptak
piękny świat
Uosobienia:
wieczór gwiazdy porozwiesza
płyną światła
Porównanie:
latarnie lśnią jak słoneczniki
2010-02-24T16:19:17+01:00
Wiersz ,,Widok z gór"


prsonifikacja, porównanie -,,Góry nad wodą kleczą jak praczki"

porównanie -,,Pełzna owieczki-małe robaczki "

animizacja - ,,Bije o ziemię urodzaj gruszek"

przenośnia - ,,Śpiewu jej pełna dolina" , ,,Chmura cienia chleb ziemi kraje"

personifikacja - ,,Listek listkowi krople podaje"
1 5 1