Podstawą graniastostosłupa jest trójkąt o bokach 3cm,4cm i 5cm.Wsokość graniastosłupa jest rowna sumie krawędzi postawy.Wykonaj rysunek pomocniczy graniastosłupa.Oblicz:

a} SUMĘ DŁUGOŚCI
B} POLE POWIERZCHNI CAŁKOWITEJ GRANIASTOSŁUPA
C }OBJĘTOSĆ GRANIASTOSŁUPA

2

Odpowiedzi

2010-02-24T16:55:17+01:00
A) (3+4+5)x2+3x12=60cm
b) (3+4+5)x12+(3x4):2x2= 144+12=156cm2
c) (3x4):2x12=72cm3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T16:57:39+01:00
A)
h = 3+4+5 = 12 cm
12*3 = 36
36+12 = 48 cm - odp.
b)
3*12 = 36 36*2 = 72
4*12 = 48 48*2 = 96
5*12 = 60 60*2 = 120
3*4 = 12 12*2 = 24
Ppc = 72 + 96 + 120 + 24 = 312 cm² - odp
c)
Pp = 3*4*1/2 = 6cm ²
Ppc = 6*12 = 72 cm ³ - odp.