Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T16:25:13+01:00
P₁=mv₁
p₁=1000kg×36 km/h=36000 kg×km/h=10000kg×m/s
p₂=1000kg×72km/h=72000 kg×km/h=20000kg×m/s
p₂-p₁=10000kg×m/s
Odp: Pęd wzrósł o 10000kg×m/s.
2010-02-24T16:29:09+01:00
Dane:
V₁ = 36 km/h = 36 000 m / 3600 s = 10 m/s
V₂ = 72 km/h = 72 000 m / 3600 s = 20 [m/s]
m = 1 t = 1000 kg
Rozw.:
ΔV =V₂ - V₁ = 20 [m/s] - 10 [m/s] = 10 [m/s]
p = m × ΔV = 1000 kg × 10 [m/s] = 10000[kg×m/s]