Odpowiedzi

2010-02-24T16:26:10+01:00
0,3m = 3dm
500mm = 5dm

3dm*2dm*5dm = 30 dm3
30l > 15l
Odp: 15 litrów wody zmieści się w akwarium w kształcie prostopadłościanu o podanych wymiarach.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T16:27:19+01:00
Zamieńmy najpierw w jedna jednostkę.
0,3m = 3dm
2dm = 2dm
500mm = 5dm

V=3x2x5
V=30dm

Pamiętajmy, ze 1 litr to jest równe 1dm3

Skoro w akwarium się zmieści się 30 litrów wody, to czemu się nie zmieści 15 litrów ? ^^
Odp: Tak, w akwarium zmieści się 15 litrów wody.
3 3 3