1.Na wycieczkę do Brukseli pojechało 38 uczniów i 4 opiekunów. Zarezerwowano dla nich nocleg w pokojach dwu i trzyosobowych. Cała grupa nocowała w 17 pokojach. Wszystkie zarezerwowane pokoje były w pełni wykorzystane. Ile zarezerwowano pokoi dwuosobowych, a ile trzyosobowych? Zapisz obliczenia.

Prosze.Pilne!:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-17T15:07:22+02:00
X+y=17
2x+3y=42

x=17-y
34-2y+3y=42

x+y=17
y=8

x=9
y=8

Zarezerwowano 9 pokoi dwuosobowych i 8 trzyosobowych
2009-10-17T15:09:49+02:00
T - liczba pokoi trzyosobowych
d - liczba pokoi dwuosobowych

t + d = 17
3t + 2d = 38 + 4

2t + 2d = 34
3t + 2d = 42

odejmujemy stronami:
- t = - 8
t = 8
d = 9

pokoi trzyosobowych było 8, a pokoi dwuosobowych było 9