Odpowiedzi

  • koby
  • Początkujący
2010-02-24T16:40:03+01:00
Opera jest to utwor przedstawiajacy przewaznie tragizm a operetka jest utworem wesolym zartobliwym
18 4 18
2010-02-24T16:59:07+01:00
W operetce dialogi są głównie mówione. Operetka jest bardziej rozrywkowa, lekka, frywolna, komediowa, żartobliwa. Coś jak współczesny musical. Nie da się stwierdzić, że opera przedstawia głównie tragizm.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T17:28:46+01:00
Opera - sceniczne dzieło muzyczne wokalno-instrumentalne, w którym muzyka współdziała z akcją dramatyczną .Istotą tego gatunku muzycznego jest synteza sztuk, czyli połączenie słowa, muzyki, plastyki, ruchu, gestu oraz gry aktorskiej. Podobnie jak i balet, wywodzi się z włoskich, renesansowych maskarad karnawałowych, które przerodziły się w widowiska dramatyczne. Operetka jako gatunek spokrewniona jest z wodewilem, singspilem oraz z operą komiczną. Żartobliwie nazywana jest "podkasaną muzą".
5 3 5