Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T16:38:36+01:00
A) prostopadloscian o wymiarach 2cm x 1 dm x 5 mm
1dm=10cm
5mm=0,5cm
V=abc
V=2*10*0,5=10cm³

Pp=ab
Pp=2*10=20cm²

Pp=2*0,5=1

1*4=4cm²
20*2=40cm²
40+4=44cm²

b) szescian o krawedzi 1,2 cm
V=a³
V=1,2³
V=1,728

Pp=ab
Pp=1,2*1,2
Pp=1,44cm²
1,44*6=8,64cm²

2010-02-24T16:39:32+01:00
Pp = 2 * 10
Pp = 20

Pb = 2 * 2 * 0,5 + 2 * 10 * 0,5
Pb = 2 + 10
Pb = 12

Pc = 2 * 20 + 12
Pc = 40 + 12
Pc = 52

V = 20 * 0,5
V = 10



Pp = 1,2cm * 1,2cm
Pp = 1,44cm2

Pb = 4 * 1,44cm2
Pb = 5,76cm

Pc = 2 * 1,44 + 5,76
Pc = 2,88 + 5,76
Pc = 8,64

V = 1,44 * 1,2
V = 1,728