Odpowiedzi

2009-10-17T14:56:12+02:00
108 stopni a przy podstawie po 36 stopni
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T14:56:37+02:00
3x- miara kata pomiedzy ramionami

miara kątów wewn. w trójkącie = 180 stopni

a w równoramiennym przy podstawie są sobie równe
więc

180 = x+x+3x
180=5x
x=36
3x=108 stopni

odp. Miara kąta między ramionami jest równa 108 stopni
1 5 1
2009-10-17T15:16:32+02:00
X + x + 3x = 180
5x = 180
x = 36
3 * 36 = 108