Odpowiedzi

2010-02-24T16:45:22+01:00
Więc wzór na pole całkowite czworościanu to:
S = √3a²
Wiemy, że S = 144√3cm², podstawmy S i wyznaczmy a, zatem:
√3a² = 144√3 /:√3
a² = 144 /√
a = 12.
Wzór na objętość czworościanu wygląda następująco:
V = √2/12 a³ . Podstawmy a
V = √2 / 12 * 12³ (12³ i 12 się skraca, w mianowniku zostaje 1, a tam 12²), zatem:
V = √2 * 12²
V = 144√2 (cm³)
Odpowiedź: Objętość czworościanu wynosi 144√2 cm³
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T19:03:10+01:00
P= a (kwadrat) pierwiastek z 3 = 144 pierwiastek 3 (kwadratowy) : pierwiastek z 3
a (kwadrat) = 144
a= 12 cm
V= a(sześcienne) pierwiastek z 2 : 12
V= 12(sześcienne) pierwiastek z 2 : 12
V= 144 pierwiastek z 2 cm (sześcienny)- objętość
2 2 2